آيا شما هم از گرافيست ها و طراحان هستيد؟ آيا با فرمت هاي گوناگون تصاوير آشنايي داريد؟ پيش تر به موضوعاتي از جمله بهترين حجم عكس براي سايت ، گونه ها قالب سايت مجاني ، دانلود عكس از شاتر استوك و روش خريد عكس از شاتر استوك ، سايت فروش عكس آي استوك پرداختيم. در اين نوشتار هدف داريم شما را با اصول انتخاب پسنديده براي تصوير بعد گويه سايت آشنا نماييم الي بتوانيد سايتي با كيفيت بالا داشته باشيد. برگزيدن تصوير بعد گويه سايت يگانه ساير از نكاتي است كه در طراحي سايت از اهميت خاصي سايت دانلود عكس بك گراند برخوردار است. تارنما عكسها نيز براي دسترسي راحت تر شما به بك گراند هاي مختلف، كم و بيش به ۴,۰۰۰ تصوير پس گويه زيبا و باكيفيت فراهم نموده است. بس است از زبانه گرافيك گزينه Graphics را برگزيدن كنيد و سپس در تقدير سمت چپ تقسيم بندي خود را بر روي Backgrounds قرار دهيد.
تصوير پس مقوله سايتاز ابتداي ظهور وب سايت، تصوير بعد گويه يكي از مهم ترين مولفه هاي يك طراحي خوب و با كيفيت بوده است. با كمي دقت متوجه مي شويد كه اين اهميت امروزه بيش از قبل به چشم مي خورد و تأكيد بر روي بك گراند در قالب هاي وب سايت را مي نا تماشا كرد. در اين نوع قالب ها، تصوير پس گويه نه تنها مسئوليت فريم بندي صفحه را به عهده دارد، بلكه براي تفكيك دسته هاي مختلف صفحه نيز به پيشه مي رود.
در اثناء انتخاب تصوير بعد مقوله براي سايت بايد همواره به خاطر داشته باشيد كه برگزيدن تصوير اشتباه ممكن است به انتقال پيام بي ربط به كاربر انتها شود. بنابراين با دقت بالا و پروا فراوان بك گراند سايت خود را انتخاب كنيد.
اصول گزينش پسنديده تصوير پس گويه براي سايت۱٫ دست يافتني و خوانا باشد.اولين نكته اي كه لازم است در هنگام گزينش تصوير بعد گويه در عقيده داشته باشيد آن است كه تصوير مورد نظر بر روي خوانايي متن صفحه نارسايي برپايي نكند و به راحتي قابل خواندن باشد. از اين جهت نخست بايد از آساني خوانايي متن مطمئن شويد و تضاد رنگي بين تصوير و متن را تخمين كنيد و بهترين حالت ممكن را برگزيدن نماييد.
همچنين دقت داشته باشيد كه بخشي از تصويري براي بك گراند سايت خويش گزينش مي كنيد داراي فضاي خالي باشد الي متن بتواند روي آن پيمان گيرد. بعد عكس ها شلوغ، متراكم و خوشحال نمي تواند برگزيدن مناسبي براي پس مقوله سايت باشد.
در صورتي كه تصويري را گزينش كرديد كه در خوانايي متن سخت به هستي مي آورد، اما كماكان مصمم به به كارگيري آن تصوير بوديد مي توانيد از طريق نرم انگيزه ها هاي ويرايشي، تصوير دلخواهتان را ويرايش كنيد به نوع اي كه سخت خوانش متن را برطرف كند. به طور نمونه مي توانيد از لايه ماسك بهرهگيري كنيد يا فونت، اندازه و رنگ متن خود را متناسب با تصوير تغيير دهيد.
۲٫ تصوير مرتبط و سازگار باشد.تصاويري كه به عنوان بعد گويه براي قسمت هاي گوناگون سايت گزينش مي كنيد نبايد از سوژه آن صفحه بعيد باشد. همواره بايد توجه داشت كه بستگي بين تصوير بك گراند و محتواي مربوط به آن صفحه و استراتژي كلي كسب و كار و برندينگ شما حفظ شود و مفهوم و پيام شما را به طور صحيح به مخاطب منتقل كند. رهنمود مي شود تصاوير را به صورت تمام صفحه برگزيدن و طراحي نماييد. اين عكس ها مي تواند تصويري از فرآورده خدماتي شما باشد يا اينكه تصويري از موقعيت جغرافيايي محلي كه به شناسايي آن پرداخته ايد يا … .
۳٫ به كارگيري تكسچرهاي نامحسوس و يكپارچهشما مي توانيد از خاصيت هاي مثبت تصاويري كه با عنوان تكسچر (Texture) يا پترن (Pattern) شناخته مي شوند استفاده كنيد. چراكه اين تصاوير بدون محدوديت طولي و عرضي بنا به سليقه شما مي تواند به چهره تمام صفحه يا بخشي از صفحه نمايش داده و به چهره يك تصوير كبير و يك دست نمايان شود. همانطور كه مي دانيد عكس ها تكسچر يا پترن به صورت تكرار شونده هستند. نكته قابل توجه حجم ذيل اين عكس ها است كه سرعت لود صفحه را بالا مي برد و نسبت به عكس ها بزرگ زمان كمتري براي لود به خود گزين كردن مي دهد.
توجه كنيد كه در انتخاب تكسچر، از طرح هاي نازك و محو بهرهگيري كنيد و از انتخاب طرح هاي زمخت و برجسته خودداري نماييد. ريشه-بن-بيخ تضاد رنگي بين تصوير و متن را نيز فراموش نكنيد.
۴٫ گونه ها گوناگون اسكرين و دستگاه را در نظر بگيريد.ممكن است براي خويش شما هم قبل آمده باشد كه با گوشي خويش سايتي را بالا مي آوريد ولي با بك گراند نصفه مواجه مي شويد، چنانچه همان سايت در كامپيوتر شما تصوير را كامل اثر مي دهد. اين همان نكته اي است كه بسياري از طراحان وب از آن غافل مي شوند. براي برگزيدن و طراحي تصوير بعد گويه بايد همگي نمايشگر ها و اسكرين ها را در عقيده بگيريد لغايت دسته هاي اصلي تصوير شما در اسكرين هاي حقير تر از بين نرود و مخاطب دچار تاريكي نشود.
در اينجا به وضعيت بهينه سازي تصوير براي سايت اشاره مي كنيم. اينكه كدام دسته از تصوير بك گراند را در دستگاه هاي حقير تر مثل موبايل نمايش ديتا شود.
ابتدا بايستي جهت تصوير بعد مقوله را با پروا به container آن مشخص كنيد. تصوير بك گراند را به سه صورت:
افقي Portraitعمودي Landscapeمربعي Squareمي طاقت نمايش داد.
براي اجراي عكس ها پس گويه به گونه اي كه كمترين دشوار در نمايش آن در اسكرين هاي حقير تر پيش آيد، بايد به قسمت استايل تصوير دقت كافي را داشته باشيد. به عنوان مثال، با گزينش استايل Background-size: cover مي توانيد مطمئن باشيد كه كل تصوير در كليه اسكرين ها و دستگاه ها نشانه داده مي شود و كاربران با كوچكترين مشكلي در نمايش تصوير بك گراند مواجه نخواهند شد. پس پيشنهاد مي شود به اين نكته توجه اخص اي داشته باشيد لغايت حتي الامكان تصوير بك گراند به صورت كامل نمايش داده شود يا كمينه بخشي كه چندان مهم نيست در اسكرين هاي كوچك تر نمايش ديتا نشود.
۵٫ از تصاوير با رزولوشن بالا بهرهگيري كنيد.زماني كه براي برگزيدن عكس ها بك گراند از اينترنت بهرهگيري مي كنيد، دقت كنيد كه تصاويري با رزولوشن بالا دانلود كنيد. وقتي شما باكيفيت ترين تصوير را با رزولوشن بالا دانلود مي كنيد، اين امكان را داريد كه هرگونه ويرايش روي تصوير انجام دهيد و آن را با هر سايزي كه ميخواهيد آماده كنيد. فراموش نكنيد كه در اثناء ويرايش، نسخه اصلي تصوير را روي سيستم ذخيره داشته باشيد، لغايت در صورت لزوم متعلق به كاربرد كنيد.
تصاوير پس مقوله در سايت هايي با موضوعات مختلف چگونه باشد ؟تصاوير بعد مقوله براي سايت هاي آموزشي و خدماتيبراي سايت هايي با محوريت تعليم بهتر است از عكس ها بعد گويه با رنگ سفيد بهرهگيري شود. همچنين در تصاوير پس گويه براي سايت هاي خدماتي بايد دقت كنيد كه متن از تصوير جلوتر نمايش داده شود، به اين معني كه تصاوير پس مقوله نبايد به گونه اي باشد كه تمركز كاربر را از متن دور كند. اين در حالي است كه بر پاي بست، بررسي هاي صورت گرفته در سال ۲۰۱۸ بهترين رنگ در اين زمينه، رنگ سفيد يا به طور كلي رنگ صريح است. رنگي كه به صورت قبل فرض بر روي صفحه قرار گرفته و نبايد تغيير كند.
تصاوير پس زمينه براي سايت هاي خبريتصاوير بعد زمينه براي سايت هايي با موضوعات خبري به دو تقسيم تقسيم مي شود، بخش اول بايد به صورتي باشد كه قاب تازه را مشخص سازد، در سايت هاي خبري گزينش قاب تازه بسيار مهم است. به ياد داشته باشيد كه اگر قاب به درستي برگزيدن نشود، تمايز هر تازه به راستي مشخص نيست و برآيند اينكه مايه مي شود خبررساني در چگونگي مطلوبي قرار نگيرد.
تصاوير پس زمينه براي سايت هاي فروشگاهيتصاوير بعد زمينه فرآوري محتوا براي سايت هاي فروشگاهي كمي سخاوت مندانه انتخاب مي شود. كاربرد مهار شدده از رنگ هاي خوشحال در اين نوع سايت ها مشكلي ايجاد نمي كند. جستار ساير آن است كه در سايت هاي فروشگاهي، تصوير برگزيدن شده بايسيت معرف نوشته سايت باشد، البته منظور اين نيست كه اين تصوير به عنوان پس زمينه پيمان بگيرد. ولي مطلوب است كه انتخاب تصوير بعد مقوله با نگاه روانشناسانه صورت گيرد.
در سرانجام بايد گفت با پروا به پيشرفت فناوري و امكانات ديجيتالي به روز، ممكن است بعضي از طراحان سايت گزينش پسنديده تصوير بعد مقوله سايت را چندان مهم قلمداد نكنند و معتقد باشد كه مولفه هاي مهم تر و بنيادي تر مي تواند در كيفيت سايت اهميت داشته باشد. در صورتي كه با كمي دقت و بررسي مي توان متوجه شد كه انتخاب درست تصوير پس زمينه براي سايت چه اثرات مثبتي در ذهن مخاطب خواهد داشت و الي چه ميزان مي تواند در برندينگ سايت شما تاثير گذار باشد.
- دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹ | ۱۴:۵۱
- ۴۳ بازديد
- ۰ نظر