طراحي سايت تك صفحه اي

سايت تك صفحه اي چيست؟
طراحي سايت تك صفحه اي يا One Page نمونه اي از طراحي سايت مي باشد كه به طور مختصري اطلاعات سوداگري شما را نمايش مي دهد.  وب سايت هاي one page لينك هاي دروني ندارندكه شما را به صفحه ي ديگري بازگردانيدن دهد زيرا همانگونه كه از اسم آن مشخص است تمام محتويات آن در يك صفحه مي باشد.سايت تك صفحه اي به راستي به معني داشتن يك تارنما است كه تنها از يك صفحه بعنوان صفحه فرود يا landing page بهره‌گيري ميكند طراحي سايت تك صفحه اي لغايت تمام اطلاعات باره بيچارگي را در كمر بستن كاربرانش پيمان دهد. با كليك كردن بر روي لينكهاي منو در اينگونه سايتها وارد صفحه ديگري نمي speckyboy شويم و در واقع بدون اسكرول كردن به دسته خاصي از همان صفحه منتقل مي شويم. ساخت اين طور سايتها آسان بوده و همچنين ناوبري در اينگونه سايتها ساده است و تنها دربايستن داريم براي چند كلمه اين سايتها را بهينه نماييم.وب سايتهاي تك صفحه اي فقط بر روي اطلاعات بايسته تمركز ميكنند و از توضيحات اضافي دوري مي كنند و منظور آنها تنها دادن اطلاعات بسيار مهم در مورد محصول يا خدمات است.اگر بخواهيم در يك جمله فرآيند طراحي وب سايت تك صفحه اي را بيان نماييم اين مي شود :" يك تارنما كه تمام درونمايه و عناصر آن در يك صفحه نمايش داده مي شود." هدف طراحي وب سايت تك صفحه اي اين بود كه يك تجربه كاربري مثل نرم افزارهاي دسكتاپ برپايي كند كه تمامي آيكن و عناصر آن دست يافتني باشند. امروزه اغلب كارآزمودگان طراحي وب، به دنبال رهسپار هستند كه بتوانند تجربه كاربري سايت را بالا ببرند و از اين جهت وب سايت هاي تك صفحه مورد علاقه بيشتر آن ها پيمان گرفته است.همانطور كه مي دانيد تارنما ها dtelepathy امروزه به چهره تك صفحه اي يا چند صفحه اي طراحي مي شوند. اينكه چگونه طراحي شود، پيوستگي به گونه كاربري كاربر دارد. البته در ايران اكثر وب سايت ها به صورت چند صفحه اي هستند و آن هايي هم كه حائز يك صفحه مي باشند، بيشتر حالت شخصي و صرفا شناسايي خودشان را دارند.

مزيت هاي وب سايت هاي تك صفحه اي1-يكي از برتري هاي طراحي تارنما تك صفحه اي اين است كه مي توان درخواست ها از سمت سرور به سمت كلاينت تغيير عدل و در ضمن كمتر به نگارش كدهاي جاوا اسكريپت و برنامه نويسي براي دايناميك كردن آن لازم است، از اين جهت سرعت بارگذاري و برپايي آن سريعتر از چند صفحه اي است.2-سادگي، شايد مهمترين و بهترين خاصيت است كه وبسايت تك صفحه اي براي طرح شما ارائه ميدهد. با داشتن تنها يك صفحه شما نيازي به طراحي چندين صفحه مختلف و هدايت كاربران به صفحات متفاوت نيستيد.3-معمولا وبسايتهاي تك صفحه اي از عقيده طراحي  و گرافيك كيفيت فوقاني دارند و دليل آن هم اين است كه چون طراح وب فقط ميخواهد يك صفحه طراحي كند و نيازي به طراحي صفحات گوناگون ندارد فلذا وقت زيادي داشته و ميتواند با كيفيت اكثريت طراحي را سپريدن دهد.4-كاربران نيز در اين طور سايتها جهت يافتن اطلاعات باره بيچارگي خود نيازي به درگير شدن با صفحات مختلف ندارند و به راحتي تمام اطلاعات باره بيچارگي را در يك صفحه به دست مي آورند (البته به شرطي كه طراحي UX نيز به احسان اتمام شده باشد و كاربر به راحتي بتواند به آنچه بيچارگي دارد دست يابد)5- مديريت يك تارنما تك صفحه اي زياد راحت تر است. وانگهي اينگونه سايتها معمولا مطالب كمي دارند ، پس كاربران براي دستيابي به اطلاعات مفيد نيازي به اسكرول هاي زياد ندارند و استفاده از نوشتجات و عكس ها بزرگ در اين طور طرحها نيز باعث ميشود بتوانيم به راحتي پيام اصلي خود را جلوي چشم كاربر پيمان دهيم.6-در صفحات موبايل به نكوداشتن نشانه داده مي شوند.وب سايت هاي تك صفحه اي چون حالت رسپانسيو دارند، به خوبي در صفحات موبايل اثر داده مي شود كه از نظر سئو مي تواند امتياز قابل توجهي براي آن ها باشد.
معايب وب سايت تك صفحه ايوب سايت هاي تك صفحه از عقيده سئو سايت دچار كمبود و نقص هستند.شايد يك وب سايت يك صفحه اي براي منظور ، محصول يا ارائه خدمت شما كاملا مناست باشد اما پيامدهاي سئو و بهينه سازي آن خيلي خوب بنظر نمي رسد.عمولا سايتهاي تك صفحه اي طولاني هستند و وانگهي داراي تصاوير زياد بوده و گاها حتي ويدئوهايي نيز دارند. اين جستار از دو جهت براي سئوي سايت خوب است. نخست اينكه گوگل امروز به صفحاتيكه حائز تصاوير و ويدئوهاي زياد است علاقه دارد و دوم اينكه كاربري كه وارد صفحه شما ميشود در صورتيكه بخواهد تمام اطلاعات آن صفحه را مطالعه نمايد مدت زمان زيادي را در سايت مي ماند و از آنجاييكه time on site خود جزو فاكتورهاي سئو مي باشد فلذا اين موضوع نيز به سود سئوي سايت شماست.ولي بدليل سنگين بودن صفحه اصلي،  سرعت لود سايت زير بوده و از آنجاييكه امروز سرعت لود سايت نيز احد از فاكتورهاي گوگل براي سئو مي باشد فلذا اين سوژه براي سئو خوب نيست. همانطور كه ميدانيم گوگل بر برپايي لينك بيلدينگ داخلي پافشاري زيادي دارد و در سايت هاي يك صفحه اي هيچ لينك دروني هستي ندارد و لينكهاي منو نيز كه به بخشهاي گوناگون همان صفحه ميروند، از نظر گوگل بعنوان ليست محسوب ميشوند و اين براي سئو خوب نيست. گوگل همچنين به وب سايتها بر پاي بست، شمار صفحات نمايه شده آنها نيز امتياز ميدهد و داشتن صفحات نمايه شده بسيار براي سئو خوب است اما در اينگونه سايتها شما هيچ صفحه نمايه ديگري نداريد. (براي حل اين سخت بهتر است يك وبلاگ در ساحل سايت داشته باشيد)

دانشمندان كامل‌ترين نقشه‌‌‌‌ي آسمان شامل يك‌ميليون كهكشان جديد را رونمايي كردند

ستاره‌شناسان در تلاشي جديد موفق شدند ‌دقيق‌ترين و كامل‌ترين نقشه از آسمان شب را با استفاده از امواج راديويي تهيه كنند. اين نقشه در كمتر از دَه روز تهيه شد و از اين نظر ركوردي بي‌سابقه به‌شمار مي‌رود.

ستاره‌شناسان در دقيق‌ترين رصد از جنوبي‌ترين بخش آسمان، نقشه‌اي از يك‌ميليون كهكشان ناشناس و جديد را با استفاده از امواج راديويي تهيه كردند. دانشمندان از تلسكوپ راديويي ASKAP براي تهيه‌ي نقشه‌ي پيوسته‌ي RACS بهره بردند. با اينكه براي تكميل نقشه‌برداري‌هاي قبلي سال‌ها زمان لازم بود، نقشه‌ي RACS در كمتر از دو هفته آماده شد و ركوردي بي‌سابقه از خود به‌جاي گذاشت. داده‌ها تصاويري با پنج برابر حساسيت و دو برابر دقت درمقايسه‌با تصاوير گذشته ارائه كردند.

نجوم راديويي چيست؟

در نجوم مدرن، از انواع طول‌موج‌ها استفاده مي‌شود. اغلب اجرام موجود در جهان، ازجمله انسان‌ها پرتوهاي راديويي را در طيفي گسترده به‌نام طيف الكترومغناطيسي منتشر مي‌كنند. اين طيف نور مرئي و نامرئي مثل پرتوهاي ايكس، نور فرابنفش، نور مادون‌قرمز و امواج راديويي را شامل مي‌شود. براي درك جهان، طيف كامل الكترومغناطيسي را به‌شكل طول‌موجي حامل اطلاعات متفاوت بايد ببينيم.

امواج راديويي طولاني‌ترين طول‌موج را در ميان تمام امواج نوري دارند. اين امواج امكان بررسي پرتشعشع‌ترين مناطق جهان مثل ابرهاي سرد گاز و غبار تا سياهچاله‌هاي غول‌آسا را مي‌دهند.طول موج‌هاي بلند به‌راحتي از ميان گاز و غبار و جو عبور مي‌كنند اما براي دريافت آن‌ها نياز به آنتن‌هاي بزرگ است. فضاهاي باز استراليا محيطي بي‌نقص براي ساخت تلسكوپ‌هاي راديويي عظيم هستند. از نيم‌كره‌ي جنوبي زمين مي‌توان تماشايي‌ترين نماها از مركز راه شيري را رصد كرد. ستاره‌شناسان بومي صدها سال از اين مزيت استفاده كردند.

نوآوري ستاره‌اي

نجوم راديويي زمينه‌‌ي پژوهشي نسبتا جديدي است كه قدمت آن به دهه‌ي ۱۹۳۰ بازمي‌گردد. اولين نقشه‌ي راديويي دقيق سي‌سانتي‌متري از آسمان جنوبي، نقشه‌ي آسمان مولونگو از دانشگاه سيدني بود. اين نقشه كه در سال ۲۰۰۶ تكميل شد، تقريبا پس از يك دهه ۲۵ درصد از كل آسمان را پوشش داد و داده‌هاي نهايي را توليد كرد.

تيم بخش علوم فضايي و نجوم CSIRO با نقشه‌برداري از ۸۳ درصد آسمان، تنها در دَه روز ركوردهاي قبلي را شكستند. در نقشه‌ي RACS، نزديك به ۹۰۳ تصوير توليد شد كه زمان نوردهي لازم براي هركدام ۱۵ دقيقه بود. سپس، اين تصاوير براي پوشش كل يك ناحيه با يكديگر تركيب شدند.

تصوير پاناروماي به‌دست‌آمده از آسمان راديويي به‌شكل شگفت‌انگيزي براي تمام افرادي آشنا است كه به آسمان شب نگاه مي‌كنند؛ اما در اين تصوير تمام نقاط روشن كهكشان‌هايي كامل هستند، نه ستاره‌هاي واحد. ستاره‌شناسان با كار روي اين مجموعه موفق شدند تقريبا سه‌ميليون كهكشان را شناسايي كنند؛ درحالي‌كه در نقشه‌ي آسمان مولونگلو، ‌۲۶۰ هزار كهكشان را كشف كرده بودند.

https://www.zoomit.ir/space/365664-new-sky-map-one-million-galaxies/

طراحان سايت تهران

در طراحي وبسايت دو فاكتور بها و كيفيت اهميت بسياري دارند. طراحي سايت تهران ضمن
رسيدن به بالاترين كيفيت، از اهداف بزرگ ب، مي باشد. ما با بهره گيري از متد
پيشرفته و سطح علمي بالاي پرسنل، اين افتخار را داريم كه از برترين مجريان طراحي وبسايت
در طهران باشيم. استفاده از تيم طراحان وب حرفه اي ، در جهت رضايت هر
چه اغلب مشتري،تلاش بي وقفه دارد. طراحي گونه ها تارنما هاي اختصاصي و ريسپانسيو ،
سئو سايت ، طراحي اپليكيشن ازفعاليت ‌هاي چيره دست كمپاني طراحي وب مي‌باشد. ب با سال ها تجربه در مقوله طراحي وبسايت و سئو در تهران و داشتن
نمونه كارهاي براق از شركت هاي كامياب طراحي وبسايت در تهران و سئو در طهران مي باشد.
تيم تخصصي طراحي وب تهرانامروزه گرد از عوامل كاميابي براي صاحبان كسب و كار، داشتن يك وبسايت خاص و بهينه شده براي مطالعه مقالات بيشتر درمورد طراحي سايت در تهران اينجا كليك كنيد.
موتورهاي جستجو است.ظاهري منحصر به فرد با طراحي وب در تهران  ضمن
طراحي تارنما ارزان ، سئو سايت و در پايان سايتي با كيفيت از اولويت هاي مهم يك
طراحي تارنما حرفه اي ست.ظاهري بي همتا با طراحي وب طهران  ضمن
طراحي تارنما ارزان ، سئو سايت و در نهايت سايتي با
كيفيت از نخستينگي هاي مهم يك طراحي وب حرفه اي ست.
طراحي سايت تهران

آشنايي با فعاليت هاي 10 هكر مشهور دنيا

هكرها با نفوذ و حملات گسترده خود شركت ها و افراد بسياري را تحت تاثير قرار مي دهند اما بسياري از هكرها ؛ هكر هاي كلاه سفيد شناخته مي شوند.هكر كه به غلط در ذهن اكثر مردم يك خراب كار را تداعي مي كند يك خراب كار نيست. هكر ها معمولا برنامه نويسان سيستم هستند كه از بقيه برنامه نويسان باهوشتر بوده و سوراخهاي حفاظتي را شناسايي مي كنند تا اين سوراخها شكافها را در جاي ديگري پر كنند . در اين گزارش فهرستي از اسامي هكرهاي مشهور دنيا را گردآوري كرده ايم كه آشنايي با گذشته وحال كار هاي آن هاميتواند در نوع خود جالب باشد .

هك به چه معناست وهكر كيست؟

رخنه كردن يا هك به معني سود بردن از يك روش سريع و هوشمندانه براي حل يك مشكل در رايانه مي باشد. در علوم مربوط به رايانه معني هك گاه مساوي معني كرك (crack) كه رمزگشايي است نيز عنوان مي شود. در گفتگوهاي امروزي هك به معني نفوذ به يك سيستم رايانه اي است. و كرك نيز به معني رمزگشايي است و كراكر به فرد گشاينده رمز مي گويند.

گستردگي واژهٔ هك منحصر به رايانه نمي باشد و توسط افراد با تخصص هاي گوناگون در زمينه هايي از قبيل موسيقي، نقاشي و… نيز به كار مي رود كه به معني دگرگوني هاي هوشمندانه و خلاقانه فرد در آن زمينه مي باشد.

تاريخچهٔ استفاده از واژه هك و هكر به استفاده آن در موسسه فناوري ماساچوست در سال 1960 برمي گردد. معني اصلي آن سود بردن از يك روش سريع و هوشمندانه براي حل مشكلي تكنيكي بوده است. اين واژه همراه با واژه مشتق شده ديگر آن هكر، به معني كسي مي باشد كه توانايي پياده سازي و ساخت هك هاي جديد را دارد.

آشنايي با هكر هاي مشهور دنيا

به احتمال زياد وقتي اسم هك و هكرها به گوش شما مي خورد احساس خطر مي كنيد، اما جالب است بدانيد هكرها هم مرام خاص خود را دارند و در بين آن ها افراد خوب و بد پيدا مي شود.
هكرها به 3 گروه اصلي تقسيم مي شوند:گروه اول هكرهاي كلاه سفيد هستند كه هدف آن ها بالابردن سطح امنيت سيستم هاي ديجيتال است. گروه دوم را هكرهاي كلاه خاكستري مي ناميم، اين هكرها علاقه زيادي به هك دارند و براي تفريح هك مي كنند. سومين و آخرين گروه نيز هكرهاي كلاه سياه هستند. از اين گروه از هكرها بايد برحذر باشيد چرا كه هدف آن ها چيزي به غير از خرابكاري و نفوذ به سيستم هاي ديجيتال نيست. به همين منظور خالي از لطف نيست اگر با هم نگاهي به فهرست 10 هكر معروف دنيا داشته باشيم و ببينيم اين هكرهاي بزرگ در حال حاضر مشغول به چه كارهايي هستند.

آيا يك كامپيوتر مي‌تواند به "تئوري همه چيز" دست يابد؟!

فيزيكدانان مي‌گويند شايد اين امر ممكن باشد كه يك رايانه بتواند به "تئوري همه چيز" دست پيدا كند اما به اين زودي‌ها اتفاق نخواهد افتاد و هيچ تضميني وجود ندارد كه ما انسانها نتيجه آن را درك كنيم.

 روزگاري، آلبرت اينشتين نظريه‌هاي علمي را "اختراعات آزاد ذهن انسان" توصيف مي‌كرد اما در سال ۱۹۸۰، استيون هاوكينگ، كيهان‌شناس مشهور دانشگاه كمبريج، نظر ديگري داشت. در سخراني همان سال، وي اظهار داشت كه نظريه‌اي كه "تئوري همه چيز" ناميده مي‌شود ممكن است قابل دستيابي باشد، اما احتمالاً آخرين مراحل دستيابي به آن توسط رايانه‌ها انجام مي‌شود.

 

وي گفت: شايد نتوان پاياني براي فيزيك نظري متصور شد اما براي توانايي فيزيكدانان نظري نقطه‌ پاياني وجود دارد.

 

اثبات "تئوري همه‌ چيز" هنوز ممكن نيست اما با وجود كامپيوترهايي كه امروزه بخش زيادي از كارها وابسته به آنها است مانند ترجمه زبان‌هاي مختلف، قابليت تشخيص چهره، راندن اتومبيل و پيدا كردن شريك زندگي، تصور آنكه اين كامپيوترها جاي دانشمنداني همچون استيون هاوكينگ و اينشتين را بگيرند آنقدرها هم عجيب نيست.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11065616.html