مراحل طراحي سايت

طراحي وب چيست؟
هر آن چيزي كه كمك مي‌كند وبسايت بهتر و زيباتر ديده شود را طراحي وب سايت مي‌گويند.
مراحل تاسيس وب سايت:
1.انتخاب اسم مناسب براي دامنه2. ثبت Domain name (نام سايت) در اينترنت3.طراحي نرم انگيزه ها و گرافيك سايت4.خريد هاست (فضاي كاربري)5.قراردادن سايت طراحي شده بر روي هاست و افتتاح سايت
معمولا تارنما ها دو تقسيم هستند:
1) سايت‌هاي تغيير ناپذير يا ايستا كه اغلب به درد آنهايي مي‌خورد كه نيازي احسنت روزرساني سايت خود ندارند چون به روزرساني توسط افرادي كه ادب طراحي و برنامه‌نويسي وب‌سايت را دارند ميسر است.
2) وب سايت‌هاي پويا يا دايناميك كه قابليت به روزرساني بدست مدير سايت و افزودن صفحات جديد و ده‌ها امكان ساير را به راحتي و بدون احتياج به ادب برنامه نويسي دارا هستند.
از جمله مزاياي طراحي سايت ، 6 مورد بارز مي باشند:
1-      آگاهي رساني:
با به هستي آمدن تارنما ها، افزار مفيدي براي اطلاع رساني در سطح جهاني به هستي آمده اند. به طوري كه خبگزاري هاي معروف جهان بعد از انتشار تازه خويش در وب سايت هاي معروف خبري مي تواند از انتشار آن در تمام جهان، البته به جز مملكت كره شمالي كه بستگي اينترنتي مردم آن با دانشمند به انگيزه سياست هاي حكومتي قطع مي باشد، اطمينان داشته باشند؛ آن هم در كسري از سررسيد كه حتي انديشه كردن به اين جستار در گذشته محال بود.
2-      بازاريابي:
در اين فرمايش تنها كافي ست ما تارنما خويش را به موتور هاي جست و جو از قبيل google.com معرفي كنيم. همين امر مايه مي شود كه با كاربران با جست و جو در مورد مقوله كاري ما كه تارنما ما به آن اشاره دارد، وب سايت ما را پيدا كنند و با بازرگاني ما و محصولات ما آشنا شوند. فقط بايد در طراحي سايت به نكات css و سئو تارنما مان  پروا نماييم. زيرا اينكار مايه مي شود كه موتور هاي جست و جو وب سايت ما را در مرتبه بالاتري در ليست جست و جوي خود پيمان دهند.
3-      در دسترس بودن:
اين مزيت باعث شده كه ما در هر سررسيد از شبانه روز و هر جايي كه به اينترنت دسترسي داريم، اطلاعات خويش را بتوانيم در برگزيدن كاربران پيمان دهيم. اصطلاحا به اين مزيت 7 *24 مي گويند.
4-      تبليغات:
با وجود تعداد زياد كاربران وب سايت ها بهترين محيط‌ براي اتمام تبليغات مي باشند. در صورتي كه تارنما ما حائز بازديد كننده زيادي باشد، مسلما به خاطر اين مسئله شركت هاي گوناگون در اين زمينه به شما براي تبليغات نيز مراجعه خواهند كرد. خويش شما هم مي توانيد به اين شيوه خويش را در عالم گسترده ي اينترنت معرفي و تبليغ نماييد.
5-      درآمد زايي:
مهمترين برتري تارنما ها ايجاد درآمد مي باشد كه به انگيزه مهم امروز در جامعه جهاني كه اشتغال و درآمد براي گذران امور حيات ست، جان تازه ايي ديتا است. بسياري از كمپاني هاي در حال ورشكستگي حتي با گذرگاه اندازه تارنما توانسته اند بقاي خود را تضمين نمايند. زيرا تعدد فروش آنها به اين طريق چندين مساوي شده است. همچنين اين شمار مشتري در صورت خوشنودي از كيفيت محصولات براي شما دست موزه تبليغاتي خواهند شد و در طول سررسيد مقداري محصولات شما در همه يك شهر يا حتي كشور و يا حتي دانشمند شناسايي خواهد شد.
6-      عدم محدوديت هاي زماني و مكاني:
يك مزيت مهم ساير طراحي سايت اين مي باشد كه ديگر ارتباط ما با مشتريان و كاربران اندك به خيابان و محله گوشه ها-كناره ها كمپاني ما نمي باشد. بعد جغرفيا و جبر جغرافيايي محدودت ارتباط با مشتري از بين رفته است، و مشتري با بستگي با تارنما ما، به طور مجازي سفري به شركت ما خواهد داشت، سفري كه اما مجازي خواهد بود. همچنين مشتريان مي تواند در هر موعد از شبانه روز كه حتي جز ساعت كاري كمپاني ما نيست، كار و جنبش و تقاضا خود را سپريدن دهند.
در اين خصوص به چند باره مهم از فوايد طراحي سايت با CMS نسبت به طراحي اختصاصي اشاره مي نماييم :
  صرفه جويي در موعد برپايي و بروزرساني وب سايتها : فرض كنيد مي خواهيد بعد از مدت ها صاحب يك خانه شخصي شويد و در كوتاهترين موعد شدني الي وقتي صاحبخانه به شما پروانه ديتا وسايل خويش را به منزل جديد و شخصي در حال ساخت خود ببريد، در وضعيت مهندس معمار منزل شما دو حالت رو به شما رهنمود مي دهد : توصيه نخست به كارگيري روش سنتي و چيدن آجر و سفيد كاري داخلي ساختمان و توصيه دوم اينكه از قطعات پيش ساخته كه از مصالح اوليه ساخته شده براي ساخت خانه تان كاربرد شود.
خب گزينش شما براي صرفه جويي در وقت چيست؟ مطمئنا انتخاب دوم مي باشد. حال مي خواهيم اهميت سوژه سيستم مديريت درونمايه را براي شما اينگونه شرح دهيم كه براي پياده سازي وب سايت اينترنتي مطابق خواسته شما به طريق طراحي اختصاصي شدني است ماهها وقت لازم باشد. اما براي پيمان دادن ساخت و راه اندازي تارنما شما با يك CMS بيش از گرد دو هفته به درازا نيانجامد. يك CMS احتياج هاي مشتريان را پيش بيني كرده و مطابق با آن پيشنهاداتي براي درخواست مشتريان دارد كه شما به عنوان طراح و مجري سايت مي توانيد آنها را بر روي بستر اينترنت نمايش دهيد و طبق سليقه مشتري با وقت كمتر طراحي و اجرا كنيد.
  پشتيباني مطمئن تر : طراحاني كه براي سايت ساخت از روش طراحي اختصاصي بهره‌گيري مي كنند اگر به هر دليلي مشابه انجام قرارداد نتوانند به پشتيباني سايت شما ادامه دهند شما با دشوار بزرگواري روبرو خواهيد شد كه آن هم عدم اطلاع شما از نوع كدنويسي و طراحي سايتتان است كه دست شما را براي تغييرات بعدي خواهد تخت و در چهره نياز به تغيير اساسي بايد هزينه ديگري را به فرد طراح بدهيد لغايت مطابق با خواسته شما سايت را تغيير و بازسازي كند.
اين درحالي است كه با به كارگيري سيستم هاي مديريت محتوا مي توانيد حمايت مطمئن تر و بهتري را بدست خودتان و در شرايط پيچيده تر توسط طراح اين سيستم ها اخذ نمائيد. كه اين مهم باعث عدم تحميل خرج به شما خواهد شد.
  نرمش پذيري بيشتر : در موارد فوق به اندازه كافي در ارتباط با انعطاف پذيري بالاي CMS ها صحبت كرديم و به همين خاطر از مستندات، تعليم ها و سادگي اكثريت برخوردار خواهند بود.
  امنيت بالاتر وب سايت : وقتي شما سايتي را كه با به كارگيري CMS ها طراحي شده است خريداري مي كنيد ماحصل سعي سازنده را به وضوح خواهيد ديد و سازنده نيز در سعي است الي در صورت لزوم قابليت ها را بالارفتن داده و امنيت را افزايش دهد. ولي وقتي شما وب سايت اختصاصي خريداري مي نمائيد نمي توانيد به راحتي برآيند كوشش هاي انجام شده را ببينيد و اين سوال مطرح مي شود كه آيا بعد از چندين ماه تلاش، اين همان فرآورده پاياني است كه شما درخواست ديتا ايد يا خير؟
تمامي اينها به ما اهميت به كارگيري فوايد طراحي سايت با سيستم مديريت درونمايه به جاي طراحي اختصاصي را يادآوري مي كند.