خدمات اكتيو شبكه

 ساير بخش‌هاي زير مجموعه راه اندازي شبكه، بخش خدمات اكتيو شبكه مي‌باشد. اكتيو در واژه به معناي فعال مي‌باشد. به بيان ساير خدمات اكتيو شبكه، در واقع همان فعاليت‌هاي نرم‌افزاري شبكه و پيكربندي امن تجهيزات شبكه مي‌باشد. تجهيزات اكتيو شبكه نيز به مجموعه تجهيزاتي گفته مي‌شود كه توانايي اعمال يك فرآيند مشخص بر روي سيگنال‌ها و ديتاي عبوري از شبكه را دارند. مجموعه روترنت راهكارهاي شبكه‌اي و خدمات حرفه‌اي خود را در حوزه خدمات اكتيو شبكه مطابق با نياز شركت‌ها ارائه مي‌دهد.خدمات اكتيو شبكه شامل موارد زير مي‌باشد:
تنظيم و پيكربندي (Configuration) تمامي تجهيزات اكتيو شبكه مانند: سوئيچ (Switch)، روتر (Router)، مودم (Modem)، اكسس پوينت (Access Point)، فايروال (Firewall) و …نصب سيستم عامل‌هاي كلاينت و سرور و تنظيمات آن، مانند: Windows Server 2016 ,2012 ,2008 ،Linux و …نصب و راه‌ اندازي سرويس‌هاي تحت شبكه مانند: Active Directory ،Domain ،DHCP ،DNS و …نصب و راه‌ اندازي نرم‌افزاري‌هاي تحت شبكه مانند: آنتي ويروس‌ها Skype for Business Server (Microsoft Lync Server) ،SQL Server ،Microsoft Exchange ،Microsoft CRM نرم‌افزارهاي تجاري و تخصصي تحت شبكه و …انجام تنظيمات و پيكربندي جهت كنترل و مديريت يكپارچه سيستم‌ها، اكانت‌ها، فايل‌ها و …راه اندازي مديريت اينترنت،يوزرها و مديريت پهناي باند

هفتمين سايت تجاري 5G ايرانسل در مشهد افتتاح شد

ايرانسل هفتمين سايت تجاري 5G خود را چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در مشهد افتتاح كرد. به گزارش روابط عمومي ايرانسل، سايت 5G ايرانسل در دانشگاه فردوسي مشهد راه‌اندازي شده است تا امكان بهره‌مندي جامعه علمي و دانشگاهي از آخرين نسل ارتباطات همراه را فراهم كند.

مديرعامل ايرانسل در مراسم افتتاح اين سايت با اشاره به اينكه مشتركان ايرانسل در بهره‌گيري از خدمات بر بستر نسل ۲٫۷۵، سه و چهار ارتباطات سيار پيشتاز بودند، گفت:

... (همين موضوع) ما را بر آن داشت تا تلاش كنيم در تسهيل ورود نسل پنجم شبكه تلفن ‌همراه به كشور، مثل گذشته پيشرو باشيم.

افتتاح سايت 5G ايرانسل در مشهد

به ‌گفته‌ي بيژن عباسي‌آرند، ورود نسل پنج به كشور توسط ايرانسل، باعث حذف فاصله‌ ايران با كشورهاي پيشرفته در اين زمينه شد. او گفت:

همان‌گونه كه 5G در كشورهاي پيشرفته دنيا در حال تجاري‌سازي است، در ايران هم اين روند آغاز شده است.

مديرعامل ايرانسل سرمايه‌گذاري اين اپراتور براي توسعه شبكه در شهر مشهد را بيش از ٢٨٠ ميليارد تومان عنوان كرد و در اين خصوص گفت: «پس از تهران، يكي از بيشترين ترافيك‌هاي مصرفي شبكه ايرانسل را در مشهد شاهد هستيم.»

ايرانسل اولين سايت 5G ايران را در اول مرداد سال جاري، دومين سايت را ۷ مرداد در ساختمان مركزي ايرانسل، سومين سايت ۲۱ آبان‌ماه در دانشگاه تربيت‌ مدرس، چهارمين سايت ۲۸ بهمن در بوستان آب و آتش تهران، پنجمين سايت 5G ايران را سوم اسفند ۱۳۹۹ در محوطه باز شهرداري شيراز و ششمين سايت را سه‌شنبه ۱۹ اسفند‌ماه ۱۳۹۹ در منطقه آزاد كيش راه‌اندازي كرد.

ايرانسل مطالعه روي نسل ششم تلفن‌ همراه (6G) را نيز با تكيه بر توسعه دانش بومي، از سال ۱۳۹۸ آغاز كرده است و در اين زمينه با مراكز معتبر دانشگاهي كشور همكاري مي‌كند.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/369127-irancell-5g-site-mashhad/

كافه بازار كميسيون توسعه‌دهندگان را به ۱۵ درصد كاهش داد

كافه بازار با هدف رونق بيشتر صنعت برنامه‌ها و بازي‌هاي موبايلي و كمك به رشد توسعه‌دهندگان، سهم خود از فروش اولين ده ميليارد ريال هر توسعه‌دهنده در هر سال را از ۳۰ به ۱۵ درصد كاهش مي‌دهد. بدين ترتيب،‌ كميسيون پرداخت‌شده از سوي ۹۹ درصد توسعه‌دهندگان از سال آينده نصف خواهد شد.

آن‌گونه كه بازار در بلاگ خود نوشته، با اجرايي شدن اين تصميم، درآمد توسعه‌دهندگان در بازار، بيشتر و امكان رشد آن‌ها در حوزه‌ي ارائه خدمات به كاربران ايراني بيش از پيش فراهم مي‌شود. مهدي اميري،‌ مديرعامل بازار، در اين خصوص مي‌گويد:

ما مسئوليت و مأموريت خود را كمك به توسعه‌دهنده و رشد صنعت مي‌دانيم. اميدواريم اين تصميم، به‌ويژه براي توسعه‌دهندگاني كه در مراحل نخستين رشد خود هستند و به منابع بيشتري براي سرمايه‌گذاري و خلاقيت جهت رساندن محصول خود به دست كاربران ايراني نياز دارند مفيد باشد.

به‌گفته‌ي اميري، بازار در ۱۰ سال گذشته در كنار پلي‌استور گوگل و اپ‌استور اپل رشد كرد و با ايجاد مزيت‌هايي با محتواي بومي، نظارت بر پرداخت امن و پشتيباني فعال از ۲۶ هزار توسعه‌دهنده توانست ۴۵ ميليون كاربر ايراني را جذب كند. اين موفقيت باوجود محدوديت‌هاي محتوايي و نداشتن امكان نصب پيش‌فرض و دسترسي‌هاي سيستمي براي بازار به دست آمد.

مديرعامل بازار با اشاره به اتخاذ تصميم‌هاي اين‌چنيني ازسوي گوگل و اپل اضافه مي‌كند كه كافه بازار نيز به‌عنوان ميزبان ايراني پيشگام برنامه‌ها و بازي‌ها مي‌كوشد رونق بيشتري به صنعت برنامه‌ها و بازي‌هاي موبايلي بدهد و به بالندگي كسب و كارها در دوراني كه نياز كاربران به خدمات موبايلي براي امور روزمره بيش از هميشه است كمك كند.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/369130-cafe-bazaar-decrease-commission-15-percent/