انواع بازاريابي: معرفي ۱۰ مدل رايج بازاريابي كسب‌وكارها

بازاريابي با يك توليد كننده شروع مي‌شود و به يك مصرف كننده سرانجام مي‌يابد. همان فرآيندي است كه بدست آن مشتريان از شرايط فرآورده باخبر مي‌شوند و يا آن را به دست مي‌آورند. بازاريابي ما فوق تبليغات است. انواع بازاريابي در ايران هر چند كه تبليغات هم مي‌تواند بخشي از اين روند باشد. هم‌چنين بازاريابي دربرگيرنده رسانه‌اي است كه از راه آن يك فرآورده يا خدمات به همراه تحقيقات به ثمر نشسته در ارتباط با چگونگي بسته‌بندي و روش‌هاي فروش آن باعث تبليغات مي‌گردد. كسب‌وكارها طبق شرايط خود گرد از انواع بازاريابي را گزينش مي‌كنند.
ما در اين تقدير به شما ۱۰ مدل رايج از گونه ها بازاريابي را معرفي مي‌كنيم، كه به ترتيب ذيل است:بازاريابي از طريق برندسازي و يا اسم تجارييكي از رايج‌ترين انواع بازاريابي مربوط به بازاريابي از طريق برندسازي است. محصولات و خدمات ارائه شده بيچارگي به تمركز و جايگاهي در بازار هدف دارند. براي اين منظور يك اسم بازرگاني و يا همان برند لازم است تا بتوانند اين جايگاه را بدست بياورند، الي تبديل به يك پروژه‌ي كامياب گردند. اسم تجاري و يا همان برند يك باره بازاريابي است كه به عنوان پايه‌اي براي آگهي‌ها و تبليغات آينده عمل مي‌كند. اسم تجاري كمك مي‌كند كه فرآورده يا خدمات ارائه شده جذاب‌تر شده و بيشتر در ياد بمانند. نام‌هاي تجاري بيشتر دربرگيرنده اسامي متمايز، شعارها و همين‌طور طرح‌هاي گرافيكي مشابه لوگو مي‌گردند.
بازاريابي از طريق روابط عموميروابط عمومي گونه‌اي از تبليغات است كه بدست بيانيه‌ها، جوايز، كارهاي بزرگ و قابل توجه يك شركت جمع‌آوري مي‌شود. روابط عمومي از گونه ها بازاريابي مي‌باشد كه به همراه كمپين تبليغات دوشادوش قبل مي‌رود. اين هم احد از روش‌هاي تبليغاتي براي برند خاصي مي‌باشد كه بدست برنامه‌ريزي دقيق و از راه صدور بيانيه‌هاي مطبوعاتي و يا انتشارات رسانه‌هاي خبري و اطلاعاتي مانند راديو تلويزيون روزنامه سپريدن مي‌پذيرد.
بازاريابي از راه پخش تبليغاتتبليغات از راه خريدن وقت از راديو و تلويزيون يگانه از شايع‌ترين گونه ها تبليغات است. بازاريابي براي مشتريان نهفته از راه راديو بر روي راز و صدا و عباراتي متمركز مي‌شود الي بتواند توجه سمعي مشتري را به محصول مورد عقيده جذب كند. اما در برابر بازاريابي تلويزيوني مي‌تواند به‌راحتي به مخاطبان برنامه‌هاي مختلف از راه جمعيت شناسي ارائه گردد و عموماً شبكه‌هايي باره هدف اين گروه قرار مي‌گيرد كه از مخاطبين و جمعيت‌شناسي فوقاني برخوردار باشند.
مطلب پيشنهادي:  اشتباهاتي كه اينفلوئنسر ماركتينگ شما را با شكست مواجه مي‌كندبازاريابي خريد و يا بسته‌بنديبسته‌بندي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي يك محصول از نظر بازاريابي مي‌باشد، كه اغلب جايگاه محصولات در قفسه‌هاي فروش فروشگاه‌ها تعيين مي‌كند. بسته‌بندي بيش‌تر از اينكه ظرفي باشد كه محصول را نگهداري مي‌كند، وسيله‌اي است كه به شناخت نام بازرگاني محصول، ايمني مصرف كننده، تضمين مشتري و فرصت‌هاي خرده‌فروشي كارايي بسزايي مي‌گذارد. براي بسياري از شركت‌هاي مهم تجاري، بسته‌بندي دربرگيرنده معرفي، تصوير و تبليغات مي‌باشد.
بازاريابي با حضور آنلاينيكي از رايج‌ترين گونه ها بازاريابي كه امروزه با استقبال زيادي از سمت كسب‌وكارها مورد استقبال گرفته است، بازاريابي آنلاين مي‌باشد. اينترنت و تمام ابزارهاي جايگزين آن آخرين مدل و حد براي بازاريابان است. حضور آنلاين تقريباً يكتا از ضروريات قرن بيست و يكم و به عنوان بخشي از هرگونه سعي بازاريابي به حساب مي‌آيد. بازاريابي مي‌تواند در يك پهنه عظيمي از فرمت‌ها، وب‌سايت‌ها و يا شبكه‌هاي اجتماعي و برنامه‌هاي كاربردي تلفن به اتفاق انجام شود. همين‌طور مي‌تواند براي سفارشي‌سازي و تبليغات بر پايه محتوا و تعامل مخاطبان امكانات زيادي برپايي كند.
بازاريابي مستقيمهنگامي كه توليدكنندگان به‌صورت سر راست با مصرف كنندگان تعامل مي‌كنند، در بازاريابي مستقيم شركت كرده‌اند. قصد از اين نوع تعامل اين است كه هيچ واسطه‌اي به‌عنوان شخص ثالث، مانند خرده فروش و يا عمده فروش در وسط نباشد. بازاريابي سر راست مي‌تواند از طريق پست، تلفن و اينترنت سپريدن شود، زيرا شركت‌ها، محصولات و خدمات خويش را به طور مستقيم به دست مصرف كنندگان خود مي‌رسانند و بدين ترتيب فروش مي‌كنند.
بازاريابي مستقيم
بازاريابي چند سطحي يا چند منظورهبازاريابي چند سطحي نوعي از فروش مستقيم است كه دربرگيرنده زنجيره‌اي از ارتباطات مي‌گردد كه از طريق شركت اقدام مي‌كند و محصولات و يا خدمات خويش را به فروش مي‌رساند. اسم ساير بازاريابي چند سطحي بازاريابي شبكه اي است. زيرا فروشندگان درآمد حاصل از فروش محصولات و خدماتي را كه به فروش مي‌رساند از راه شبكه دريافت مي‌كنند.
بازاريابي از طريق تيم‌هاي خيابانياز بازاريابي در تيم‌هاي خياباني در تعامل شخصي براي ذكر فضايل يك محصول، خدمات يا رخداد به مشتريان خفته بهره‌گيري مي‌شود. به راستي نوعي تبليغات مستقيم خياباني مي‌باشد. بازاريابي خياباني به طور سر راست مشتريان را در مقابل يك فضا يا فروشگاه جمع مي‌كند و با يك روش سرگرم كننده و جذاب براي رسيدن به فروش از شخصيت‌هايي با لباسهاي خاص و يا كارها و حركات خاص كمك مي‌گيرد الي بتواند بدست اين تيم خياباني مشتريان را به طرف محصول و يا خدمات خود جذب كند.
مطلب پيشنهادي:  تكنيك‌هاي جديد بازاريابي ديجيتال كه كسب وكار شما را متحول خواهند ساختبازاريابي خيرخواهانهبرخي از شركت ها كوشش مي‌كنند با حمايت خود از موسسات خيريه و گروه‌هاي غيرانتفاعي محبوب در وسط مردم، براي افزايش تصوير خويش و تبليغ مارك‌ها و برند‌هاي تجاري‌شان استفاده كنند. گاهي هم از طريق پشتيباني و مشاركت در حوادث، جمع‌آوري كمك‌هاي مالي، بازاريابي كسان خيرخواه و يا روش‌هاي خيرخواهانه ديگري كه به گونه‌اي حس اعتماد به نفس جامعه را بالا مي‌برد، سعي در بالا بردن جذابيت‌هاي محصول خويش و يا خدمات‌شان مي‌كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.