پوسیدگی درب یخچال | ۸ مرحله آموزش تعمیر پوسیدگی انواع درب

پوسیدگی درب یخچال

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که چند ساعت بعد از قرار دادن مواد غذایی خشک در یخچال, متوجه هستی رطوبت در آنها می‌شوید. مثلا وقتی یک کیسه پلاستیکی پر از قارچ را درون یخچال گذاشتید, چند ساعت بعد متوجه شدید داخل کیسه نم وجود دارد. اما چرا؟ این رطوبت از کجا آمده؟ چرا رهنمود می‌شود برای ماندگاری اغلب میوه و سبزی‌ها در یخچال, آن‌ها را داخل پارچه نگهداریم؟

شاید برایتان تعجب‌آور باشد اما یخچال رطوبت تولید می‌کند! بله,  تعمیر یخچال فریزر ال جی داخل یخچال فریزر‌ها پر از رطوبت است که ما آن را به چهره قطرات آب روی دیواره و روی ظروف و کیسه‌های مواد غذایی داخل یخچال می‌بینیم. البته گونه ساخت کابین یخچال به گونه‌ای است که این رطوبت داخل یخچال باقی مانده و نمیتواند به بدنه یخچال آسیبی برساند. اما اگر به انگیزه ها مختلف این رطوبت و یا آب موجود در قسمت‌های مختلف یخچال از کابین بیرون شود, در درازا زمان سبب پوسیدگی درب یخچال خواهد شد.

بیشترین پوسیدگی یخچال فریزرها از آن کجاست؟
بیشترین قسمتی که در معرض پوسیدگی قرار دارد درب یخچال و بیشترین نشتی آب و پوسیدگی درب‌های یخچال فریزرها متعلق به تقدیر پایینی و یا زیر آبسردکن یخچال می‌باشد. این پوسیدگی‌ها میتوانند سطحی یا عمیق باشند ولی باید بدانیم وقتی پوسیدگی به مرحله‌ای واصله که ما اثرات آن را روی درب میبینیم, اغلب به این معنی‌ست که پایین درب دچار پوسیدگی شدید است.
اما این مشکل, که زیبایی یخچال فریزر و حتی همه آشپزخانه و خانه شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد, قابل تعمیر و حتی قابل پیشگیری‌ست. در این مقاله از فیکسی با ما به اتفاق باشید الی کل چیز را در مورد آن رسیدگی کنیم
چگونه از پوسیدگی درب یخچال پیشگیری کنیم؟
عاقلانه‌ترین راه درباره مشکل, پیشگیری از آن است. شما می‌توانید با رعایت مواردی ساده, از بروز این دشوار ممانعت کنید. در پایین به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

محفظه زیر آبسردکن را خشک نگهدارید
وقتی اقدام به استفاده از آبسردکن می‌کنیم, شدنی است اندکی آب از لیوان بیرون و خارج بریزد. در یخچال فریزرها محفظه پایین آبسردکن دقیقا برای همین قصد طراحی شده است. اما وقتی این محفظه به مدت طولانی خیس و پر از آب باقی بماند, این آب به درب نفوذ کرده و به بازبینی سررسید سبب برپایی پوسیدگی می‌گردد. بعد مرتبا این محفظه را خشک کنید. در ضمن می‌توانید درب محفظه را برداشته و ذیل محفظه یک دستمال یا ابر نازک پیمان دهید الی آب اضافی را جذب کرده و مانع نفوذ آن به درب شود.

شیر برقی معیوب را تعویض کنید
شیر برقی قطعه‌ای است که با تنگنا دادن پدال آب جریان آب را برقرار و با رها کردن پدال آب, جریان را قطع می‌کند. اگر به هر دلیلی این قطعه معیوب باشد, آب دقیقا بی درنگ بعد از خلاص کردن پدال قطع نمی‌شود. این ویرانی چه بسا تنها باعث نشتی چند قطره آب شده و اصلا به نظر شما سخت مهمی نباشد. اما آن را جدی بگیرید چرا که همین قطرات آب اضافی در طول موعد سبب پوسیدگی درب یخچال فریزر شما خواهد شد.

از پیمان دادن یخچال فریزر کناره اجاق گاز بپرهیزید
همانطور که گفته شد یخچال فریزرها خود نم فرآوری می‌کنند. این رطوبت وقتی با گرمای اجاق گاز ترکیب شود سبب پوسیدگی بدنه یخچال فریزر شما خواهد شد. بعد هرگز یخچال فریزر را کناره اجاق گاز و اساسا هیچ وسیله گرمایشی قرار ندهید. وانگهی نباید یخچال فریزر ساحل سینک ظرفشویی و یا محیط نمناک باشد.

داخل یخچال را لغایت مرز ممکن خشک نگهدارید
از قراردادن ظروف درباز مایعات مانند پارچ و لیوان بیش از مقدار مورد احتیاج پرهیزکنید. تو و دیواره‌های داخلی یخچال را مرتبا با دستمال خشک کنید و مطمئن شوید آب درون یخچال جمع نشده باشد. اگر مایعی درون یخچال ریخت سریعا آن را خشک کنید.

ترک خوردگی و خط و خش‌های درب یخچال را جدی بگیرید
خط‌‌ و خش‌های عمیق یا ترک خوردگی‌ درب یخچال میتواند سبب گردهمایی آب و پوسیدگی درب گردد. بعد اگر روی درب یخچال ترک یا خط و خش عمیق مشاهده می‌کنید سریعا برای رفع آن اقدام کنید.

درزگیری آبسردکن
برای ممانعت از ریزش آب از ذیل آبسردکن می‌توانید درزهای محفظه گردهمایی آب آبسردکن را با چسب آکواریوم درزگیری کنید. این کار را هم در تقدیر خارجی و هم درونی اتمام دهید. با این کار گیر نفوذ آب از آبسردکن به تو درب می‌شوید.
۰ ۰

دانشمندان چینی مدعی دستیابی به رکورد جدیدی در زمینه ارتباطات کوانتومی شدند

دانشمندان چینی ادعا می‌کنند که رکورد جهانی ارتباط مستقیم کوانتومی امن (QSDC) را با ثبت رکورد 102.2 کیلومتر شکسته‌اند. باید اشاره کرد که رکورد ثبت شده قبلی 18 کیلومتر بوده که اختلاف آن‌ها پیشرفت کار دانشمندان را به خوبی نشان می‌دهد.

 

بر اساس گزارش اوراسیا تایمز، دانشمندان در این تحقیق قصد دارند به فناوری ارتباط ضد هک و سرقت دست پیدا کنند. «لانگ گیلو»، سرپرست تحقیقات توضیح می‌دهد هرچند سرعت انتقال بسیار پایین و 0.54 بیت در ثانیه است، اما همچنان یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با رکورد قبلی محسوب می‌شود که سال 2020 ثبت شده بود.

دستیابی به ارتباط کوانتومی ایمن‌تر

کوانتوم
 

QSDC برای ایمن‌سازی شبکه‌ها از اصل درهم‌تنیدگی کوانتومی استفاده می‌کند. فیزیک کوانتومی حکم می‌کند که ذرات در‌هم‌تنیده به هم متصل شوند، به طوری که با تغییر ویژگی یکی از آن‌ها، دیگری نیز فورا تغییر کند و این امر، عملا هک کردن را غیرممکن می‌کند. از نظر تئوری، ذرات حتی اگر چندین سال نوری با یکدیگر فاصله داشته باشند هم به یکدیگر متصل باقی خواهند ماند.

 
 

رکورد فیبر قبلی هم توسط همین تیم تحقیقاتی ثبت شده و آن‌ها همچنین برای دستیابی به مسافت طولانی‌تر، طراحی جدیدی از سیستم فیزیکی با یک پروتکل جدید ابداع کردند که در برابر نویزهای محیطی، نرخ خطای بیت کوانتومی بسیار کم (QBER) و پایداری طولانی‌مدتی را امکان‌پذیر می‌کند.

با وجود تمام این پیشرفت‌ها، رمزگشایی پیام‌های رمزگذاری شده شبکه غیرممکن می‌شود. تیم تحقیقاتی در نشریه Nature علاوه بر اینکه اشاره کرد این تکنیک «پتانسیل زیادی» برای فراهم کردن فناوری 6G دارد، گفت:

«این آزمایش نشان می‌دهد که ارتباط مستقیم کوانتومی ایمن بین شهری از طریق فیبر با فناوری امروزی امکان پذیر است.»

در نهایت، لانگ می‌گوید: «اگر هم اکنون بخش‌هایی از اینترنت که در آن‌ها حملات شنود بیشتر اتفاق می‌افتد را با کانال‌های کوانتومی جایگزین کنیم، این بخش‌ها توانایی بسیار بیشتری برای شناسایی و جلوگیری از شنود خواهند داشت و ارتباطات را تا حد زیادی ایمن‌تر می‌کند.»

 
 
۰ ۰

طراحی مک‌ بوک ایر 2022 در رندری جدید به نمایش گذاشته شد

نسل بعدی مک‌بوک‌های اپل در راه است و اکنون می‌توانیم با تصویر لو رفته نگاهی به مک‌بوک ایر 2022 داشته باشیم. محصولی که بنابر شایعات، با تغییراتی اساسی در زمینه طراحی و سخت‌افزار از راه می‌رسد.

 

گفتنی است که زبان طراحی مک‌بوک‌ ایر 2022 تغییر کرده زیرا ظاهرا اپل در پی کنار گذاشتن طراحی ظاهری فعلی است. این امر باعث شده که محصول مذکور با برخی مدل‌های مک‌ بوک پرو در یک ردیف قرار بگیرد.

علاوه بر این موارد، طبق اخبار موجود اپل در نظر دارد موارد خاصی که از طراحی مدل‌های پرو و آی‌مک‌های 24 اینچی وام گرفته را در شکل و ظاهر مک‌بوک ایر 2022 نیز پیاده کند. این مدل همچنین 1.31 کیلوگرم وزن خواهد داشت و باریک‌تر از نسل کنونی خواهد بود. شایعات همچنین بیانگر این مورد هستند که مک‌بوک جدید با چند رنگ برای شما حق انتخاب قائل می‌شود.‌  

 
 
لو رفتن تصویر مک بوک ایر 2022
 

سایر ویژگی‌های احتمالی مک بوک ایر 2022

در ادامه شایعات حول این مدل بیان شده مک‌ بوک ایر 2022 اپل نمایشگر 13.6 اینچی رتینا خواهد داشت. همچنین شنیده شده که کیبورد این مدل از نو طراحی شده و به صفحه کلید مک‌ بوک پرو شباهت پیدا کرده است، هرچند تفاوت آنها در این است که کیبورد مک‌ بوک ایر سفید خواهد بود.

در ضمن شنیده‌ها حاکی از آن هستند که مک‌بوک ایر 2022 از تراشه جدید اپل یعنی M2 استفاده خواهد کرد که نسخه ارتقایافته چیپ M1 کنونی محسوب می‌شود. نکته مهم این است که تراشه M2 قرار نیست در حد و اندازه M1 پرو و M1 مکس قدرتمند باشد اما معماری آن موجب عملکرد بهتر CPU و GPU خواهد شد.

در نهایت بهتر است به این نکات نیز اشاره شود که مک‌بوک ایر 2022 دارای USB Type-C و درگاه Thunderbolt خواهد بود اما وجود جایگاه HDMI  و کارت حافظه SD همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. فضای ذخیره این دستگاه احتمالا 2 ترابایت و رم غیر قابل افزایش 16 گیگابایتی خواهد داشت و عمر باتری آن نیز برابر با 20 ساعت خواهد بود.

شاید اپل از نسل جدید مک بوک پرو در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2022 رونمایی کند.

 
۰ ۰

در چهارمین رویداد گراف دی چه گذشت؟ روابط عمومی و مدیریت در یک مسیر

کارشناسان بر این باورند که ارتباط بین روابط عمومی معتمد و مدیریت مقتدر در شرایطی ثمر بخش خواهد بود که در یک راستا باشند. این روند نتیجه مطلوبی برای سازمان خواهد داشت و موجب می‌شود که تعاملی پویا بین این دو بخش برقرار شود. در چهارمین رویداد گراف‌دی، البته تاکید شد که روابط عمومی نهادی نمایشی یا صرفا مسئول برگزاری گردهمایی‌ها نیست بلکه وظایفی کلان‌تر بر عهده دارد.

 

چهارمین رویداد گراف دی با شعار «روابط عمومی معتمد و مدیریت مقتدر» با معرفی مدیران عامل ارتباط گرا به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و حضور مدیران روابط عمومی بخش‌های دولتی و استارتاپ‌ها برگزار شد.

 

این رویداد برای چهارمین مرحله با هدف تحلیل و بررسی چالش‌ها و امکانات روابط‌عمومی‌ها برگزار شد. بررسی جریان ارتباط بین مدیران ارشد سازمانی و همچنین مدیران روابط‌عمومی یکی از مهم‌ترین خطوط فکری این رویداد بود.

 
 

همچنین در بخش پنل این رویداد که با حضور افراد خبره و با سابقه حوزه روابط عمومی کشور برگزار شد؛ چالش مورد توجه بیش از هر نکته دیگری چگونگی برقراری ارتباط بین مدیر ارشد و مدیر روابط عمومی بود. چطور می‌توان یک مقام ارشد از وزیر تا حتی رئیس‌جمهور را با رویکردها و روش‌های روابط عمومی نوین، وارد مسیری موفقیت آمیزتر کرد.

دعوت از روابط‌عمومی‌ها برای تبلیغ زیست‌بوم فناوری

سیاوش ملکی‌فر، معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در بخش ابتدایی این رویداد با اشاره به اهمیت زیست‌بود فناوری‌های نوآورانه گفت: « از دوستان روابط عمومی‌ می‌خواهیم ‌در کل زیست بوم فناوری، اقتصاد دانش بنیان را تبلیغ کنند؛ چرا که راه فراری از آن نداریم و در آینده قرار است در اقتصاد دانش بنیان زندگی کنیم.»

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان مفهوم‌ پیچیده‌ای است، گفت: «ما در مسیرهای مختلف درباره این مفهوم دچار کژفهمی‌ شدیم. شرکت‌های دانش بنیان در صنعت نفت، حمل و نقل و دیگر صنایع با سایر شرکت‌ها همکاری دارند و‌ از دوش شرکت‌ها باری برمی‌دارند.»

روابط‌عمومی و نقش آن در توسعه سازمان

بخش پنل این نشست با حضور محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات، داوود زارعیان رئیس شورای سیاست گذاری گراف دی، قاسم بی‌نیاز مدیر روابط عمومی انرژی اتمی، صدیقه ببران مدیر پیشین روابط عمومی وزارت نیرو و استاد دانشگاه و همچنین امیر لعلی مدیر سابق روابط عمومی بانک دی برگزار شد. همچنین دکتر شکری مدیریت این پنل را بر عهد داشت.

 

محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات در بخش ابتدایی این پنل که با عنوان «مدیران ارشد، روابط عمومی و استراتژی تعامل این دو بازوی مهم» برگزار شد با اشاره به اینکه حضور شایسته افراد در رویداد گراف‌ دی به معنای دغدغه داشتن در مسیر ارتباطات است، گفت: «چهره یک‌ سازمان در دید مخاطبان بر مبنای عملکرد روابط عمومی‌ شکل می‌گیرد. هر سازمانی اگر بخواهد برای مخاطبان خود مفید واقع شود، باید به روابط عمومی توجه کند.»

خوانساری در ادامه توضیحات خود گفت: «در دستگاه‌‌هایی که سابقه فنی دارند، مثل سازمان‌هایی تخصصی و دانش بنیان که در حال فعالیت هستند، شاهد هستیم که برقراری ارتباط با مخاطب عام و حتی مدیریتی و خاص، پیچیده‌تر از سازمان‌های معمولی است.»

 

به گفته او در سازمان‌های تخصصی افراد به سختی با رسانه‌ها ارتباط می‌گیرند ‌و به همین دلیل با مخاطب عام ارتباط مناسبی برقرار نمی‌کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه روابط عمومی جایگاه نزدیکی به مدیر دارد، گفت: «شرکت پست، پژوهشگاه ‌سازمان تنظیم‌ مقررات، مدیر کل حوزه ریاست ما به عنوان روابط عمومی ما بوده است. زمانی می‌خواستم‌ مدیرکل حوزه‌ دفتر را انتخاب کنم، باید مهندسی می‌آوردم که در حوزه‌های‌ مختلف فعال باشد. اما این امر اتفاق نیفتاد.»

حمید شکری، دکترای جامعه شناسی ارتباطات که مدیریت این پنل را بر عهده داشت نیز با اشاره به شعار این دوره از رویداد گراف‌ دی گفت: « شعار گراف دی امسال روابط عمومی معتمد، مدیریت مقتدر است که انتخاب شایسته‌ای است؛ چرا که یک روابط عمومی ‌معتمد، می‌تواند مدیریت مقتدر داشته باشد.»

او همچنین با اشاره به اینکه اگر روابط عمومی نتواند مشکلات شرکت را حل کند، موفق عمل نکرده است، بر سه ضلعی سازمان، جامعه و‌ روابط عمومی تاکید کرد و گفت: «استراتژی تشخیص دغدغه و جواب برای حل آن، تدبیر و اتخاذ راه حل مشکلات و همچنین تخصیص منابع و اعتبار و در نهایت اجرا از نکات مهم در روابط عمومی است که در دوره کنونی به آن بی‌توجهی می‌شود.»

به باور او همین بی‌توجهی به امور موجب شده تا شاهد روابط عمومی عملگرا نباشیم.

شکری با اشاره به اینکه اگر به نظام اطلاع‌رسانی اشرافی نداشته باشیم، نمی‌توانیم شرکت مفیدی داشته باشیم، گفت: «ما هنوز نگاه درستی از روابط عمومی‌ نداریم. البته پیوست رسانه‌ای و‌دغدغه‌هایی در این‌مورد را داشتیم، اما هر پروژه در هر سازمانی نیازمند پیوست رسانه‌ای است که باید مورد توجه قرارگیرد.»

روابط عمومی یک جایگاه نمایشی نیست

صدیقه ببران، در این پنل به تجربه خود در مدیریت روابط عمومی وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: « سوال اصلی این است که چه تعاملی بین مدیران ارشد و‌ روابط عمومی‌ها باید باشد؟»

۰ ۰

قابلیت های سیستم تلفنی یا مرکز تماس استریسک

استریسک چیست ؟
Asterisk دوست داشتنی ترین نرم افزار متن باز [open source] لینوکسی میباشد که توسط (Mark spencer) مدیر عامل کمپانی Digium در سنه 1999 خلق شد . شما به راحتی میتوانید یک سیستم تلفنی را بدون نیاز به دستگاه  استریسک چیست تلفن از راه شبکه IP به چهره صوتی و تصویری در منزل، محل کار، شرکت و یا کارخانه خویش تاسیس کنید. اگر سازمان یا اداره شما حائز شعبات و مراکز مختلف توی همان شهر و یا شهرهای سایر هست، اگه شعبه شما در کشور دیگری هست، اگر کارمند یا دانشجو هستید در خارج از کشور، با این سیستم به راحتی بیش از 60٪ خرج های تماس بین سازمان، ارگان، شرکت، رفقا و بستگان خود را تفریق دهید.

استریسک چیست؟



همچنین پیشنهاد میشود : شروع ثبت اسم دوره تعلیم Asterisk (مقدماتی و پیشرفته)




asterisk همه قابلیت های کاربردی یک سیستم تلفنی را برای شما فراهم می کند. با به کارگیری استریسک امکان انتقال صوت و تصویر رو بر روی بستر شبکه ی IP با سهم گیری از پروتکل های گوناگون امکان پذیر می شود.

شما میتونید با یه سیستم معمولی که دست کم یک گیگ رم و سی پی یو معمولی 630 یا 755 به بالا و 40 گیگ هارد این مرکز تماس رو تاسیس کرده. البته بسته به شمار داخلی ها و نوع تنظیمات استریسک میتونیم از قطعات نیرومند تر و حرفه ای تری بهره‌گیری کرد.


قابلیت های سیستم تلفنی یا مرکز تماس استریسک :


تماس اینترنتی :
هزینه تماس های (شرکت، سازمان، اداره، کارخانه و ...) خویش را لغایت 60٪ کاهش دهید، این ماژول قابلیت گذاشتن داخلی ها روی اینترنت را دارا میباشد شما میتوانید با خانه یا دفتر خویش در هر جای گیتی فقط با اخذ شماره داخلی وابستگی برپا کرده و هزینه تماس های بین شهری و کشوری و موبایل خود را تفریق داده.

ساخت درونی ها : (Extensions)
بنا به نیاز خویش میتوانید داخلی های دلخواه را با پروتکل SIP و IAX درست کرده و روی ip phone یا سافت فون خود ریجیستر کنید.

تجهیزات منزل یا محل شغل خودتون رو کنترل کنید :
با یک پیامک و یا یک تماس به سرور استریسک میتونید دستور بدین که چراغ ها، کولر، مایکروفر، رایانه و یا حتی درب پارکینگ منزل یا محل کار خودتون رو مفتوح و بسته و یا صریح و خاموش کنید.

صندوق صوتی : (Voice Mail)
قابلیت پرکار کردن صندوق صوتی برای هر داخلی که در صورت پاسخ ندادن داخلی ها تماس به صندوق صوتی هدایت شود.

انتقال تماس ها : (Follow Me & Divert)
انتقال تماس ها در صورت جواب ندادن اپراطور یا شخص مربوطه بر روی درونی دیگر یا شماره موبایل و ... .
۰ ۰

هدفون بی‌سیم Realme Buds Q2s با تأخیر کم و عمر باتری ۳۰ ساعته معرفی شد

ریلمی در رویداد امروز خود در چین، در کنار گوشی ریلمی V25، ایرباد کاملاً بی‌سیم Realme Buds Q2s را به‌صورت رسمی معرفی کرد. این ایرباد چند قابلیت درخورتوجه دارد که از  جمله می‌توان به نرخ تأخیر کم برای بازی، پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۲ و عمر باتری ۳۰ ساعته اشاره کرد.

به گزارش Gsmarena، ریلمی بادز Q2s از درایور تقویت‌کننده‌ی باس ۱۰ میلی‌متری بهره می‌برد و باتری آن ۴۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. ریلمی اعلام کرده است این هدفون‌ها با هر بار شارژ کامل تا پنج ساعت پخش مدوام موسیقی دوام می‌آورند. جعبه‌ی این محصول نیز به باتری ۴۸۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است که مدت شارژدهی کلی دستگاه را تا ۳۰ ساعت افزایش می‌دهد. کاربران می‌توانند با ۱۰ شارژ بادز Q2s ازطریق جعبه‌ی این هدفون، تا سه ساعت با آن کار کنند.

ریلمی بادز Q2s

از دیگر ویژگی‌های درخورتوجه ریلمی بادز Q2s می‌توان به پشتیبانی از کدک صوتی AAC، کنترل‌های لمسی و پشتیبانی از دستیار صوتی و همچنین AI ENC هنگام تماس‌های صوتی اشاره کرد. این قابلیت می‌تواند به کاهش صدای محیط اطرف کمک کند تا طرف دیگر در مکالمه‌ی صوتی، صدای شما را با وضوح بیشتری بشوند. نرخ تأخیر این هدفون نیز در حالت اختصاصی بازی به ۸۸ میلی‌ثانیه می‌رسد. این محصول گواهی IPX4 دارد و بنابراین دربرابر نفوذ آب مقاوم است.

۰ ۰

سامسونگ رسماً از گلکسی M33 5G و گلکسی M23 5G رونمایی کرد

بخش دوربین گلکسی M33 5G از طراحی مربعی با چهار بریدگی بهره می‌برد و فلاش LED نیز زیر ماژول دوربین پشتی تعبیه شده است. ابعاد این دستگاه ۱۶۵٫۴ در ۹٫۴ در ۷۶٫۹ میلی‌متر و وزن آن ۲۱۵ گرم است.

به گزارش گیزموچاینا، گلکسی M33 5G سامسونگ از نمایشگر ۶٫۶ اینچی TFT LCD با وضوح Full HD پلاس (۲۴۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بهره می‌برد. سامسونگ از دوربین چهارگانه در بخش پشتی دستگاه استفاده کرده که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با f/1.8، دوربین فوق‌عریض پنج مگاپیکسلی با f/2.2، دوربین تشخیص عمق دو مگاپیکسلی با f/2.4 و دوربین دومگاپیکسلی ماکرو با f/2.2 است. دوربین سلفی این دستگاه نیز هشت مگاپیکسلی با f/2.2 است.

بدنه پشتی M33 5G

گلکسی M33 5G از سیستم-روی-چیپ (SoC) هشت هسته‌ای اگزینوس ۱۲۰۰ بهره می‌برد. این گوشی در دو نسخه با رم ۶ و هشت گیگابایت عرضه می‌شود و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است. این دستگاه همچنین از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کند. این گوشی به باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است و به‌طور پیش‌فرض رابط کاربری OneUI 4.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند. حسگرهای تعبیه‌شده در این دستگاه شامل شتاب‌سنج، حسگر اثر انگشت، حسگر ژیروسکوپ، حسگر نور مجازی و حسگر مجاورت است. این محصول در رنگ سبز، آبی و قهوه‌ای دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

 

گلکسی M23 5G

گلکسی M23 5G

گلکسی M23 5G از دوربین سه‌گانه‌ی پشتی با تراز عمودی بهره می‌برد. در بخش جلویی این دستگاه شاهد صفحه‌نمایش صاف با حاشیه‌های نسبتاً درخورتوجه هستیم که در بالای آن بریدگی قطره‌ای، میزبان دوربین سلفی است. ابعاد این گوشی ۱۶۵٫۵ در ۸٫۴ در ۷۷ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۸ گرم است.

گلکسی M23 از نمایشگر ۶٫۶ اینچی TFT LCD با وضوح Full HD پلاس (۲۴۰۸ در ۱۰۸۰ پیکسل) بهره می‌برد. اگرچه سامسونگ در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود به نرخ نوسازی این نمایشگر اشاره نکرده است، اما گفته می‌شود این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی M23 5G سبز

دوربین اصلی M23 5G شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با f/1.8، یک دوربین فوق‌عریض هشت مگاپیکسلی با f/2.2 و یک دوربین دو مگاپیکسلی با f/2.4 است. دوربین اصلی این دستگاه از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند و دوربین سلفی آن نیز هشت مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

گلکسی M23 5G از سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون 750G بهره می‌برد. این محصول همچنین به چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سزای مجهز شده است. این گوشی 5G همچنین از درگاه کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کند و باتری آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. این دستگاه به‌طور پیش‌فرض با رابط کاربری One UI 4.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ عرضه می‌شود. سامسونگ برای امنیت یک حسگر اثر انگشت در لبه‌ی کناری این محصول تعبیه کرده است. این گوشی در رنگ سبز و آبی روشن دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

 
 
۰ ۰

خدمات اكتيو شبكه

 ساير بخش‌هاي زير مجموعه راه اندازي شبكه، بخش خدمات اكتيو شبكه مي‌باشد. اكتيو در واژه به معناي فعال مي‌باشد. به بيان ساير خدمات اكتيو شبكه، در واقع همان فعاليت‌هاي نرم‌افزاري شبكه و پيكربندي امن تجهيزات شبكه مي‌باشد. تجهيزات اكتيو شبكه نيز به مجموعه تجهيزاتي گفته مي‌شود كه توانايي اعمال يك فرآيند مشخص بر روي سيگنال‌ها و ديتاي عبوري از شبكه را دارند. مجموعه روترنت راهكارهاي شبكه‌اي و خدمات حرفه‌اي خود را در حوزه خدمات اكتيو شبكه مطابق با نياز شركت‌ها ارائه مي‌دهد.خدمات اكتيو شبكه شامل موارد زير مي‌باشد:
تنظيم و پيكربندي (Configuration) تمامي تجهيزات اكتيو شبكه مانند: سوئيچ (Switch)، روتر (Router)، مودم (Modem)، اكسس پوينت (Access Point)، فايروال (Firewall) و …نصب سيستم عامل‌هاي كلاينت و سرور و تنظيمات آن، مانند: Windows Server 2016 ,2012 ,2008 ،Linux و …نصب و راه‌ اندازي سرويس‌هاي تحت شبكه مانند: Active Directory ،Domain ،DHCP ،DNS و …نصب و راه‌ اندازي نرم‌افزاري‌هاي تحت شبكه مانند: آنتي ويروس‌ها Skype for Business Server (Microsoft Lync Server) ،SQL Server ،Microsoft Exchange ،Microsoft CRM نرم‌افزارهاي تجاري و تخصصي تحت شبكه و …انجام تنظيمات و پيكربندي جهت كنترل و مديريت يكپارچه سيستم‌ها، اكانت‌ها، فايل‌ها و …راه اندازي مديريت اينترنت،يوزرها و مديريت پهناي باند

هفتمين سايت تجاري 5G ايرانسل در مشهد افتتاح شد

ايرانسل هفتمين سايت تجاري 5G خود را چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در مشهد افتتاح كرد. به گزارش روابط عمومي ايرانسل، سايت 5G ايرانسل در دانشگاه فردوسي مشهد راه‌اندازي شده است تا امكان بهره‌مندي جامعه علمي و دانشگاهي از آخرين نسل ارتباطات همراه را فراهم كند.

مديرعامل ايرانسل در مراسم افتتاح اين سايت با اشاره به اينكه مشتركان ايرانسل در بهره‌گيري از خدمات بر بستر نسل ۲٫۷۵، سه و چهار ارتباطات سيار پيشتاز بودند، گفت:

... (همين موضوع) ما را بر آن داشت تا تلاش كنيم در تسهيل ورود نسل پنجم شبكه تلفن ‌همراه به كشور، مثل گذشته پيشرو باشيم.

افتتاح سايت 5G ايرانسل در مشهد

به ‌گفته‌ي بيژن عباسي‌آرند، ورود نسل پنج به كشور توسط ايرانسل، باعث حذف فاصله‌ ايران با كشورهاي پيشرفته در اين زمينه شد. او گفت:

همان‌گونه كه 5G در كشورهاي پيشرفته دنيا در حال تجاري‌سازي است، در ايران هم اين روند آغاز شده است.

مديرعامل ايرانسل سرمايه‌گذاري اين اپراتور براي توسعه شبكه در شهر مشهد را بيش از ٢٨٠ ميليارد تومان عنوان كرد و در اين خصوص گفت: «پس از تهران، يكي از بيشترين ترافيك‌هاي مصرفي شبكه ايرانسل را در مشهد شاهد هستيم.»

ايرانسل اولين سايت 5G ايران را در اول مرداد سال جاري، دومين سايت را ۷ مرداد در ساختمان مركزي ايرانسل، سومين سايت ۲۱ آبان‌ماه در دانشگاه تربيت‌ مدرس، چهارمين سايت ۲۸ بهمن در بوستان آب و آتش تهران، پنجمين سايت 5G ايران را سوم اسفند ۱۳۹۹ در محوطه باز شهرداري شيراز و ششمين سايت را سه‌شنبه ۱۹ اسفند‌ماه ۱۳۹۹ در منطقه آزاد كيش راه‌اندازي كرد.

ايرانسل مطالعه روي نسل ششم تلفن‌ همراه (6G) را نيز با تكيه بر توسعه دانش بومي، از سال ۱۳۹۸ آغاز كرده است و در اين زمينه با مراكز معتبر دانشگاهي كشور همكاري مي‌كند.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/369127-irancell-5g-site-mashhad/

كافه بازار كميسيون توسعه‌دهندگان را به ۱۵ درصد كاهش داد

كافه بازار با هدف رونق بيشتر صنعت برنامه‌ها و بازي‌هاي موبايلي و كمك به رشد توسعه‌دهندگان، سهم خود از فروش اولين ده ميليارد ريال هر توسعه‌دهنده در هر سال را از ۳۰ به ۱۵ درصد كاهش مي‌دهد. بدين ترتيب،‌ كميسيون پرداخت‌شده از سوي ۹۹ درصد توسعه‌دهندگان از سال آينده نصف خواهد شد.

آن‌گونه كه بازار در بلاگ خود نوشته، با اجرايي شدن اين تصميم، درآمد توسعه‌دهندگان در بازار، بيشتر و امكان رشد آن‌ها در حوزه‌ي ارائه خدمات به كاربران ايراني بيش از پيش فراهم مي‌شود. مهدي اميري،‌ مديرعامل بازار، در اين خصوص مي‌گويد:

ما مسئوليت و مأموريت خود را كمك به توسعه‌دهنده و رشد صنعت مي‌دانيم. اميدواريم اين تصميم، به‌ويژه براي توسعه‌دهندگاني كه در مراحل نخستين رشد خود هستند و به منابع بيشتري براي سرمايه‌گذاري و خلاقيت جهت رساندن محصول خود به دست كاربران ايراني نياز دارند مفيد باشد.

به‌گفته‌ي اميري، بازار در ۱۰ سال گذشته در كنار پلي‌استور گوگل و اپ‌استور اپل رشد كرد و با ايجاد مزيت‌هايي با محتواي بومي، نظارت بر پرداخت امن و پشتيباني فعال از ۲۶ هزار توسعه‌دهنده توانست ۴۵ ميليون كاربر ايراني را جذب كند. اين موفقيت باوجود محدوديت‌هاي محتوايي و نداشتن امكان نصب پيش‌فرض و دسترسي‌هاي سيستمي براي بازار به دست آمد.

مديرعامل بازار با اشاره به اتخاذ تصميم‌هاي اين‌چنيني ازسوي گوگل و اپل اضافه مي‌كند كه كافه بازار نيز به‌عنوان ميزبان ايراني پيشگام برنامه‌ها و بازي‌ها مي‌كوشد رونق بيشتري به صنعت برنامه‌ها و بازي‌هاي موبايلي بدهد و به بالندگي كسب و كارها در دوراني كه نياز كاربران به خدمات موبايلي براي امور روزمره بيش از هميشه است كمك كند.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/369130-cafe-bazaar-decrease-commission-15-percent/